Monday 5 May 2014

Santai Blog Rakan ABDR

Teks : Nurul Azwa Zulkifli

Assalamualaikum WBT

Alhamdulillah. Puji dan syukur hanya buat Dia Yang Esa. Mulai bulan ini, saya akan cuba untuk kongsikan blog-blog rakan ABDR yang lain dalam penulisan saya. Harapan saya melalui perkongsian ini akan sedikit sebanyak membantu kalian dalam bersama-sama menimba ilmu dari insan-insan hebat yang lain. 

Setiap wanita hamil pasti bercita-cita untuk menyusukan anak secara eksklusif selepas melahirkan. Tidak kira dari kalangan surirumah sepenuh masa atau wanita bekerjaya. Apa pun impian dan harapan kita, ia mampu direalisasikan. Syaratnya kita bersungguh-sungguh dan yakin pada diri.

Bagi ibu muda yang bercita-cita menyusukan anak sepenuhnya dengan susu ibu, ketahuilah ia bukan perkara yang mudah. Justeru dari awal kehamilan lagi, kita perlu berusaha menari ilmu berkaitan susu ibu. Mutkahir ini, ramai yang berkongsi rasa melalui tulisan sama ada di blog, majalah mahu pun buku-buku.

Satu blog yang sangat mesra dalam memberi pendedahan berkaitan susu ibu adalah blog Susu Ibu Pemangkin Dunia. Penulis blog Puan Nor Atiqah Hamidi berkongsi pelbagai info yang bermanfaat buat ibu-ibu muda masa kini. Perkongsian beliau kebanyakannya dari pengalaman beliau sendiri. Saya juga turut jadikan blog beliau sebagai bahan bacaan wajib saya. Pada saya, cara penyampaian maklumat secara santai sangat menarik minat saya. 

Puan Nor Atiqah juga turut kongsikan informasi bermanfaat berkaitan gadjet-gadjet penyusuan yang sesuai buat ibu-ibu muda di luar sana. Bagi kalian yang tercari-cari baju yang sesuai digunakan untuk penyusuan, beliau ada menjualnya. 

Ayuh, jemput ke blog beliau. Pasti anda tidak rugi.

Salam hormat, salam penuh hormat,
Nurul Azwa Zulkifli =)


**********************************

Jom, jadi sebahagian keluarga besar Akademi Bekerja Di Rumah. Bersama lebih 700 blog, 13 guru online, juga kumpulan sokongan yang sentiasa membantu.

Dapatkan juga ebook ABDR sebagai langkah awal ke arah cita-cita WAHM.


Untuk sebarang pertanyaan / pendaftaran / tempahan, boleh hubungi saya di :

SMS / WhatsApp : 019-729 5790
Email : pn.nurulazwazulkifli@gmail.com
PM di FB : Azwa Zulkifli


No comments:

Post a Comment