Wednesday 4 February 2015

Tempahan Kawan Sekolah

Teks : Nurul Azwa Zulkifli

Assalamualaikum WBT.

Hujung tahun lepas lebih kurang dalam penghujung bulan November. Seorang kawan lama saya menghubungi saya. Dia ingin tempah dua pasang dress anak-anaknya. 

Untuk pilihan material baju, semuanya diserahkan pada saya. Seperti biasa, saya akan dapatkan anggaran bajet setiap pelanggan terlebih dahulu. Supaya apabila dress yang telah siap tidak membebankan pelanggan dari segi bayaran kelak. Menjahit dress kanak-kanak pada saya bukanlah mencari keuntungan semata-mata. Namun di situ terhimpun setiap kecintaan saya pada kerja seni, di situ juga ruang saya mencipta, membentuk dan memelihara ukhwah yang berpanjangan dengan ramai orang. 

Berikut merupakan hasil gabungan idea saya dan pelanggan saya. Saya cuba merealisasikan impiannya sebaik dan semampu mungkin. Dan alhamdulillah, teman saya berpuas hati dengan hasilnya.

Dress untuk si kakak yang manis.


Dress buat si adik yang comel

Saya juga teruja dengan kedua-dua dress ini. Ini merupakan pertama kali saya jahit dress untuk pasangan adik beradik. Perasaannya sungguh tak terluahkan dengan kata-kata. Bahagia.


Salam sayang, salam penuh hormat, 
Nurul Azwa Zulkifli =)

No comments:

Post a Comment