Thursday 24 April 2014

Alhamdulillah...Syukur

Teks : Nurul Azwa Zulkifli

Assalamualaikum WBT
Alhamdulillah, syukur yang tidak terhingga kepadaNya. Syukur atas jentikan kasihNya. Syukur atas tanda sayangNya. Syukur atas nikmat ujianNya.

Dalam kesempitan, dalam keterbatasan, akhirnya dapat juga saya kembali bersiaran. Rindu untuk meluah rasa, menyulam kata di pentas kecil ini. 

Saat ujian datang menyapa, saya akui agak tersentap. Ada sedikit rasa ingin mengalah. Ada rasa ingin menghentikan langkah. Namun, saya cuba untuk melihat ujian kecil yang dialami dari sudut pandang yang berbeza. Saya cuba untuk mengubah persepsi diri agar dapat menerima ujian yang singgah sebagai sesuatu yang positif. Mulanya agak berat dan payah. Namun saya cuba gagahkan juga. Benar kata pepatah, berat mata memandang, berat lagi bahu yang memikul. Namun, siapalah yang tahu bagaimana beratnya beban yang dikendong melainkan kita sendiri yang merasainya. 

Saya berjaya mengubah sudut pandang saya. Alhamdulillah. Sangat-sangat saya syukuri. Kini terasa sedikit lapang dada. Buat kalian di luar sana, yang ketika ini dalam dilema, dalam persimpangan yang kabur, ambil nafas seketika. Tinggalkan sekejap masalah yang dihadapi. Rapatkan hubungan dengan Dia Yang Pengasih, lagi Pengampun. Adukan segalanya pada Dia. Dia sentiasa ada. Pasti ada untuk kita.

Mulai hari ini dan mendatang, pulihkan dan perbaiki hubungan erat denganNya. Moga kita sama-sama beroleh bahagia, insha Allah.

Salam sayang, salam penuh hormat, 
Nurul Azwa Zulkifli =)

No comments:

Post a Comment